Elvan a gyerek, ha játszik

Elvan a gyerek, ha játszik

Sárkánytojás

2016. január 17. - Hujber Tünde

img_0400.JPGAkik újak a társasjátékozás világában, azt hihetik, hogy társasjátékot csak külföldön fejlesztenek, de ez természetesen nem igaz. Magyar tervezők is vannak, a Sárkánytojást például Hegedűs Csaba szerzette. A Sárkánytojás az "egyszerű, mint a faék" típusú játékok sorába tartozik - első blikkre. De ez csak a látszat, ne dőlj be neki! A szabályok valóban egyszerűek: a játék előkészítésénél a számokat tartalmazó lapkákat véletlenszerűen kell letenni egy 7x7-es "rácsba". Az egyetlen S betűt mutató lapka helyére berakjuk a fából készült jelölőt (a "sárkánytojást"), és kezdődhet is a játék!

Az első játékos eldönti, hogy a sárkánytojás sorából melyik lapkát veszi fel. Mivel a lapkákon számok vannak, és a játék végén az nyer, akinek a begyűjtött lapkáin szereplő számokat összeadva a legnagyobb érték jön ki, ezért gyanítható, hogy azt a lapkát veszi ki, amelyiken a legnagyobb szám van. Miután ez jó eséllyel megtörtént, a sárkánytojást a kivett lapka helyére teszi, és jön a következő játékos. Mivel az első játékos a sárkánytojás sorából vett ki lapkát, ezért neki az oszlopból kell. Tehát ő is kiveszi a legnagyobb értékű lapkát, áthelyezi a jelölőt, és jön a következő játékos, aki jó eséllyel megint a legnagyobb értékű lapkát veszi ki - ezúttal a sorból -, és így tovább.

Mi ebben az érdekes, gondolhatná a kedves társasjátékozó? Nyilván egyre kisebb értékű lapkák maradnak, aztán egyszer csak elfogynak, és lehet számolni. Ebben az az érdekes, hogy nem csak pozitív, de negatív értékű lapkák is vannak (fele-fele arányban), amiknek az értéke természetesen levonódik a végső pontszámból. És ha így van, akkor máris el lehet kezdeni taktikázni. Mert felvehetem én a legnagyobb lapkát a sorból (mondjuk a 8-ast), de ha felveszem, akkor az utánam következő játékos már a 10-est fogja felvenni, hiszen előre tudom, hogy ő a 8-as helyére áthelyezett jelölő oszlopából kell, hogy válasszon, és ott a 10-es a legnagyobb. Ezért lehet, hogy nekem jobb, ha csak a 7-est veszem ki, mert annak a oszlopában csupa negatív lapka van, és így meg tudom szívatni az utánam jövőt! :)

img_0397.JPG

 

img_0398.JPG

Ennélfogva komoly töprengések alakulhatnak ki, hogy melyik lapkát is vegyük fel? Ha a játék dobozában szintén megtalálható kiegészítővel játszuk a játékot, amikor néhány lapka helyén verem, vagy pajzs van, az csak színesíti a dolgokat, mert a verem hatása az, hogy aki felveszi, köteles eldobni az egyik pozitív lapkáját, aki pedig a pajzsot veszi fel, eldobhatja egy negatív lapkáját.

A játék igazi szépségei azok számára mutatkoznak meg, akik képesek több lépésre előre gondolkozni, mint a sakkban. A Sárkánytojás pont nekik való játék, de azért családi körben, gyerekekkel is bátran játszható, főleg, ha támogatni szeretnénk a magyar társasjáték-tervezőket!

A játékot egyszemélyes verzióban is lehet játszani, a dobozban helyet kapott egy "munkafüzet", melyben 35 feladvány van, amelyeket meg kell oldani (pont úgy, mint a sakkfeladványokat). Megoldások is mellékelve.

Sárkánytojás

  • Szerző: Hegedűs Csaba
  • Kiadás éve: 2013
  • Játékosszám: 2-4
  • BGG adatlap
  • Milyen készségeket fejleszt?: ami a dobozra van írva, lásd a képen.

A bejegyzés trackback címe:

https://elvanagyerek.blog.hu/api/trackback/id/tr168261074

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása