Elvan a gyerek, ha játszik

Elvan a gyerek, ha játszik

Qwirkle

2016. január 31. - Hujber Tünde

img_0444.JPGEzt a játékot játszottam eddig a legtöbbször azért, mert az egyik társasjátékklubban, ahova rendszeresen járok, ezt szokták azok játszani, akik elsőként érnek oda, addig, amíg a többiek meg nem érkeznek, és el nem döntjük, hogy mit játszunk. Egyszóval, ez egy időkitöltő (filler) játék. Egyébként hölgy tervezte, már csak ezért is érdemes a figyelemre, mert sok szakmához hasonlóan a társasjáték-tervezők között is alulreprezentáltak a nők.

A játék dominó-jellegű. A köveken 6 különféle szimbólum van (négyzet, rombusz, kör, 4 ágú csillag, sokágú csillag, virág), 6 féle színben (piros, citromsárga, kék, zöld, lila és narancssárga).

Minden játékosnak 6 köve van indulásként, amit úgy kell elhelyezni, hogy csak az adott játékos lássa, a többi még nem használt kő az asztalon van képpel lefelé, vagy húzózsákban. Az első játékos lerak tetszőleges számú követ, amik megfelelnek annak a szabálynak, hogy vagy színben passzolnak egymáshoz, de mintában eltérnek (pl. piros kör, piros négyzet, piros virág), vagy mintában azonosak, de színben eltérnek (piros négyzet, kék négyzet, lila négyzet). Egyszerre 1 sort lehet lerakni, és azonnal fel kell írni az érte járó pontszámot, ami annyi, ahány kőből áll a sor. Ezután a játékos előtt maradó saját köveket ki kell egészíteni a lefordított kövekből 6-ra. A következő játékos a már lerakott sorhoz rakhatja a saját köveit, ugyanezen szabályok mentén (egyszerre egy sort lehet építeni, de akár keresztbe is, és vagy színben vagy mintában egyezni kell). Ha sikerül úgy köveket lerakni, hogy azzal egyszerre több sort is tudunk folytatni, akkor minden folytatott sor megfelelő pontértékét megkapjuk. Akinek sikerül egy 6-os sort kirakni teljesre (6 eltérő minta azonos színben, vagy 6 azonos szín eltérő mintában), az nem 6, hanem 12 pontot kap. Ha nem tudunk rakni, akkor vagy passzolhatunk vagy kicserélhetjük bármely kövünket (akár mindet), új kövekre. A játéknak akkor van vége, amikor már az összes felfordított követ felvettük és az egyik játékosnak elfogyott az összes köve.

A játék igencsak gondolkodós. Nem elég a saját leendő pontjainkat számolgatni, taktikázni is kell. Mert például mi van, ha én lerakom a sorba az 5. követ, majd valamelyik következő játékos kiegészíti 6-ra és bezsebeli érte a 12 pontot? Könnyű elnézni is a lehetőségeket, egy "sarokban" megbújhat egy olyan sor, amit mi könnyen kiegészíthetnénk akár 6-ra, de nem vesszük észre. Ha ilyenkor más csap le a lehetőségre, akkor az már késő bánat, ebgondolat.

A játékot imádni fogják azok, akik a klasszikus dominót is kedvelik, és azok, akik a táblás játékok helyett inkább az absztrakt játékokat szeretik, és persze családi játéknak is kiváló.

Qwirkle

  • Tervező: Susan McKinley Ross
  • Kiadás éve: 2006
  • Játékosszám: 2-4
  • BGG adatlap
  • Milyen készségeket fejleszt?: logika, térlátás 2D-ben, mintafelismerés

A bejegyzés trackback címe:

https://elvanagyerek.blog.hu/api/trackback/id/tr618275130

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása